computer science vs software engineering degree

الموضوع في 'english forum' بواسطة kobani team, بتاريخ ‏6/12/17.

  1. kobani team

    kobani team KobanisatTeam طاقم الإدارة

    إنضم إلينا في:
    ‏11/4/08
    المشاركات:
    16,106
    الإعجابات المتلقاة:
    31
    ندرك أن مصطلح هندسة البرمجيات في بعض الأحيان أكثر من تطبيقها. بعض الشركات تختار استخدام مهندس البرمجيات العنوان حتى لو كان موقف معين لا يتطلب الهندسة. كما أن بعض البرامج التي تحمل عنوان هندسة البرمجيات غير معتمدة من قبل مجلس الاعتماد للهندسة والتكنولوجيا (أبيت). لهذا السبب، هناك بعض الالتباس بين مطوري البرامج المستقبلية حول الفروق بين البرامج.

    بعض المدارس تقدم مسارات منفصلة في علوم الكمبيوتر وهندسة البرمجيات. وسيشمل المساران عموما بعض الدورات المشتركة، ولكن بنية عامة مختلفة. وقد تم اعتماد كل من برامج هندسة الكمبيوتر وهندسة البرمجيات من قبل أبيت. علوم الكمبيوتر تقع تحت راية لجنة الاعتماد الحوسبة، على الرغم من، في حين أن هندسة الكمبيوتر هي مسؤولية لجنة الاعتماد الهندسية. وهناك اختلافات كبيرة في الاحتياجات. وتشمل برامج هندسة البرمجيات مشروع تصميم؛ من خلال هذا المشروع، مهندس البرمجيات في المستقبل يعرض له أو لها القدرة على تطبيق المبادئ الهندسية في العالم الحقيقي. قد يكون المشروع الكبير قابلا للتطبيق جدا على عمل مهندس البرمجيات في المستقبل.

    الطلاب والخريجين من برامج هندسة الكمبيوتر والبرمجيات البرمجيات استشهد مجموعة متنوعة من الاختلافات. الدورات في علوم الكمبيوتر غالبا ما تركز بشكل أكبر على النظرية. وهي تؤكد الخوارزميات. تقليديا، تم اعتبارها إعدادا جيدا للبحوث على مستوى الدراسات العليا. وفقا ل بلس، فإنها تثبت أيضا مفيدة للهندسة البرمجيات النظم.

    يقول بعض الخريجين أن دورات علوم الكمبيوتر تشمل المزيد من الرياضيات. ولكن هذا ليس هو الحال دائما. في جامعة أوبورن، يتم إدراج حساب التفاضل والتكامل الثالث كشرط لدرجة هندسة البرمجيات (اعتبارا من العام الدراسي 2010-2011) ولكن ليس في علوم الكمبيوتر واحد. ويشمل كلا البرنامجين بعض الاختيارية الكمبيوتر التي تسمح للمرشحين لتصميم البرنامج لتلبية الأهداف الفردية.
    ...........................................

    Realize that the term software engineering is sometimes over-applied. Some companies choose to use the title software engineer even if a particular position does not require engineering. Also, some programs that are titled software engineering are not accredited by the Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET). For this reason, there is some confusion among future software developers about the distinctions between programs.

    Some schools offer separate tracks in computer science and software engineering. The two tracks will generally include some common courses, but a different overall architecture. Both computer science and software engineering programs are accredited by ABET. Computer science falls under the banner of the Computing Accreditation Commission, though, while computer engineering is the responsibility of the Engineering Accreditation Commission. There are significant differences in requirements. Software engineering programs include a design project; through this project, a future software engineer displays his or her ability to apply engineering principles in the real world. The senior project may be very applicable to a software engineer’s future work.

    Students and graduates of computer science and software engineering programs cite a variety of differences. Courses in computer science often place greater emphasis on the theoretical. They emphasize algorithms. Traditionally, they have been considered good preparation for graduate level research. According to the BLS, they also prove useful for systems software engineering.

    Some graduates report that computer science courses include more mathematics. This is not always the case, however. At Auburn University, Calculus III is listed as a requirement for the software engineering degree (as of the 2010 – 2011 school year) but not the computer science one. Both programs include some computer electives which allow candidates to tailor the program to meet individual goals.​
     

    تعليقات فيس بوبك

مشاركة هذه الصفحة

  1. هذا الموقع يستخدم ملفات تعريف الارتباط (الكوكيز ). من خلال الاستمرار في استخدام هذا الموقع، فإنك توافق على استخدامنا لملفات تعريف الارتباط.
    إستبعاد الملاحظة